בקשה למינוי אפוטרופוס

במקרים בהם אדם איבד את כשרותו המשפטית והוא אינו מסוגל לדאוג לענייניו האישיים, הרכושיים או הרפואיים, תוגש לבית המשפט בקשה למינוי אפוטרופוס.


מינוי אפוטרופוס ע"י בית המשפט

מינוי אפוטרופוס ייעשה באמצעות הליך משפטי אשר במסגרתו יינתן צו מינוי של בית המשפט לענייני משפחה לאחר שהוגשה לו בקשה למינוי אפוטרופוס המלווה בתצהיר ובמסמכים רפואיים המעידים על מצבו של החסוי. צו למינוי אפוטרופוס יינתן ע"י בית המשפט רק לאחר ששוכנע כי החסוי אינו יכול לנהל את ענייניו והוא אכן זקוק לאפוטרופוס שידאג לצרכיו. בית המשפט יקבע מי ימלא תפקיד זה, מה יהיו סמכויותיו והאם משך המינוי שיינתן יהא זמני או קבוע.


מי ימונה כאפוטרופוס?

לתפקיד אפוטרופוס יכול להתמנות אחד מאלה:

כל אדם (אחד או יותר) כולל בן זוגו של החסוי, קרוב משפחה, עורך-דין או אדם אחר.

תאגיד – מוסד, קרן, עמותה וכיו"ב.

האפוטרופוס הכללי.


מה הם הסוגים העיקריים לאפוטרופסות?

  1. אפוטרופוס לגוף: אמון על בריאותו של החסוי ובתוך כך עליו לתת מענה לכל צרכיו הרפואיים, לקבל עבורו החלטות באשר לטיפולים רפואיים שיקבל וכיו"ב. האפוטרופוס יהא רשאי לחתום על כל מסמך או בקשה כל שהיא מצד גורם רפואי או שירותי הרווחה בקשר לטיפול רפואי מכל סוג שהוא או שרות מכל מין וסוג שהוא הכרוך ברווחתו של האדם שמונה לו אפוטרופוס.

 

  1. אפוטרופוס לרכוש: אמון על ניהול כספו ונכסיו של החסוי. במסגרת תפקידו, על אפוטרופוס לרכוש להגיש דוחות שנתיים לאפוטרופוס הכללי אודות מצבו הכספי של החסוי והפעולות שנעשו בכספו וברכושו של החסוי. האפוטרופוס נדרש לרשום הערה מתאימה בדבר מינוי אפוטרופוס על כל נכס מקרקעין של האדם שמונה לו אפוטרופוס ועל כל רכוש שאינו הכנסות שוטפות ובכלל זה חסכונות, קופות גמל, זכויות רכושיות מכל מין וסוג שהוא וכיו"ב.

 

  1. אפוטרופוס לעניין מסוים או עניינים מסוימים שיקבע בית המשפט: בהתאם לנסיבות הפרטניות, בית המשפט יכול להחליט כי המינוי יכול להיות מוגבל לסמכות ספציפית.

חשוב לדעת:

משווי ההשבחה ניתן לקזז את ההוצאות ששולמו לטובת מימוש זכויות הבנייה, כגון עלויות השיפוץ או הבנייה.


אישור הבקשה למינוי אפוטרופוס ושיקולי בית המשפט

בשלב ראשון, יוודא בית המשפט אם נערכו או הופקדו ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לאפוטרופוס או מסמך הבעת רצון.

אם הופקד ייפוי כוח מתמשך, יצורף מיופה הכוח להליך, ואם הופקדו הנחיות מקדימות לאפוטרופוס או מסמך הבעת רצון, יצורף להליך האפוטרופוס הנזכר במסמכים אלה.

 

במסגרת שיקוליו לאשר את הבקשה למינוי אפוטרופוס, יבחן בית המשפט את הנושאים הבאים:

  1. האם אי מינוי אפוטרופוס לחסוי יפגע בזכויותיו או צרכיו של החסוי.
  2. האם ניתן להשיג את המטרה אשר לשמה נדרש מינוי אפוטרופוס לחסוי ולשמור על טובתו בדרך אחרת המגבילה באופן מופחת יותר את זכויותיו, חירותו ועצמאותו.

 

לאחר בחינת הבקשה, שמיעת האדם שמובקש למנות לו אפוטרופוס על ידי בית המשפט (אם מצבו מאפשר זאת), מציאת אדם מתאים לתפקיד וקבלת אישור מהיועץ המשפטי לממשלה, יינתן צו המאשר את מינוי האפוטרופוס. העתק הצו וההחלטה יומצאו לאפוטרופוס הכללי.


זו המומחיות שלנו!

מינוי אפוטרופוס הוא הליך משפטי מורכב ורגיש, לכן מומלץ בחום להיעזר בשרותיו של עורך דין מקצועי ומיומן, שישמור על האינטרס של לקוחותיו. אנחנו מבינים את הרגישות והמורכבות שמתלווים לבקשות מהסוג הזה, ושמים דגש גדול על ליווי מלא, יסודי ומעמיק בכל היבטי הבקשה עד לקבלת צו המינוי ובמשך ביצוע התפקיד.

הלקוחות שלנו הם הדבר החשוב ביותר עבורנו, הם השותפים שלנו להצלחה ואנחנו באמת מאמינים שרק אם נייצר עבורם ערך אמיתי, מתוך רצון עז וממשי לשרת – נוכל להמשיך ולהצדיק את קיומנו. יוסף חן – משרד עורכי דין.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין הוא מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואין באמור לעיל בכדי להוות המלצה לנקיטת הליכים ו/או להימנעות מהם. מומלץ להיוועץ עם עו"ד המתמחה בתחום בטרם נקיטת כל פעולה. למען הסר כל ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

 

עורך דין לרכישת ולמכירת דירה במודיעין והסביבה עו"ד ליקויי בניה – עו"ד ייפוי כח מתמשך במודיעין – עורך דין במודיעין – עורך דין למקרקעין במודיעין – עורך דין מסחרי במודיעין – עורך דין לדיני עבודה במודיעין – עורך דין במע"ר – עו"ד צוואות במודיעין – עו"ד ירושות במודיעין – עו"ד לעסקים במודיעין – עו"ד במודיעין

אהבת את המאמר?

שיתוף ב facebook
שתף ב- Facebook
שיתוף ב twitter
שתף ב- Twitter
שיתוף ב linkedin
שתף ב- Linkdin
שיתוף ב pinterest
שתף ב- Pinterest

השאר תגובה

כתיבת תגובה