הסכם העסקה

מה הוא הסכם העסקה?

הסכם העסקה אישי הוא הסכם שנחתם בין מעביד לעובד.

ההסכם נחתם במטרה לבטא בכתב את כלל ההסכמות וההבנות ביניהם ובמטרה להסדיר את יחסי העבודה בין הצדדים.

מדוע צריך הסכם העסקה?

הסכם העסקה מסודר שערוך בצורה מקצועית, מקטין את האפשרות להיגרר למחלוקות ומסדיר את מערכת היחסים העסקית בין הצדדים.

על אף שאין חובה ספציפית בדין בדבר עריכת הסכם העסקה אישי, יש חשיבות עליונה לעריכתו של הסכם זה ואין להקל בו ראש!

יחד עם זאת, על פי חוק "הודעה לעובד (חוזה עבודה) התשס"ב", כל מעביד מחויב ליידע את עובדיו בכתב תוך 30 יום מתחילת העבודה, תוך פירוט תנאי עבודתם לרבות שכרם, היקף עבודתם, תנאיהם סוציאליים וכיו"ב.

מעביד שמפר את חובתו בהתאם לחוק, ייקנס.

בשום מקרה, אין ביכולתו של הסכם העסקה אישי לגרוע, לבטל או לוותר על כל זכות המוקנית לעובד מכח החוק, הסכם קיבוצי או צו הרחבה החלים עליו.

מה הם הסעיפים שהסכם העסקה צריך לכלול בתוכו?

• פרטי הצדדים וכתובותיהם.

• תקופת ההסכם

ככל ומדובר בהסכם העסקה לתקופה בלתי מוגבלת, יש לציין את מועד תחילת העבודה.

ככל ומדובר בחוזה לתקופה בלתי מוגבלת/למשימה ו/או לפרויקט מסוים, יש לציין את מועד תחילת תקופת ההעסקה ואת מועד סיומה (רלוונטי להעסקת עובד מחליף או זמני).

• תפקידים וסמכויות

סעיף זה מגדיר את תפקיד העובד וסמכויותיו. ניתן גם להכפיף את העובד להוראותיו של המעסיק ו/או מי מטעמו.

• היקף העבודה

סעיף זה מגדיר את היקף המשרה של העובד, באחוזים, (שכר שעתי/שכר גלובלי/מכורת בסיס ובונוסים). יש חשיבות רבה להגדרת היקף העבודה של העובד בכל הקשור בהשלכה על זכויותיו הסוציאליות במקרה של פיטורין, פרישה וכיו"ב.

• תמורה

סעיף זה מגדיר את התמורה שתשולם לעובד ולרבות זכאותו לתשלום עבור שעות עבודה נוספות.

• חופשה שנתית/מחלה/דמי הבראה וקצובת נסיעה.

• הפרשות סוציאליות

סעיף זה מגדיר את זכאותו של העובד להפרשת כספים לקרן הפנסיוניות שבבעלותו, לרבות להפרשת כספים בגין פיצויי פיטורין הן על ידי המעסיק והן על ידי העובד.

• שונות

ניתן ורצוי לכלול בתוך הסכם ההעסקה סעיף סודיות, סעיף אי תחרות, סעיף המתייחס לאפשרות שבה העובד יועבר מתפקידו, סעיף המתייחס לאופן שבו יופסק ההסכם ובאיזה מקרים וכיו"ב וזאת כמובן על מנת ליצור וודאות והגנה הן על המעסיק והן על העובד.

לסיכום

הסכם העסקה חייב לכלול מנגנוני הגנה משפטיים הנוגעים לאופן שבו יועסק העובד, תוך התייחסות לנושאים רבים שיש להגדירם מראש על מנת להבטיח מערכת יחסים עסקית תקינה.

זו המומחיות שלנו!

אנחנו נערוך עבורכם הסכם העסקה מקצועי ומקיף שחולש על כל הנושאים ומסדיר את מערכת היחסים המשפטית והעסקית בין הצדדים והכל בליווי שוטף וצמוד ובמחיר הוגן ללא הפתעות.

אהבת את המאמר?

שיתוף ב facebook